Zaterdag 23 juli - reisdag

Vanaf maandag 25 juli hebben we opnieuw geboekt in Hotel Alpenklang in Großarl (Oostenrijk). Het leek ons echter leuk onderweg twee overnachtingen te doen en een stuk van de Romantische Straße te rijden.

De eerste overnachting is in Hotel-Restaurant Spechtshaardt in het plaatsje Rothenbuch. Min of meer in de buurt van het begin van de Romantische Straße.

Route Vlaardingen - Rothenbuch

Het plaatsje Rothenbuch met 1753 inwoners ligt in het dal van het riviertje de Hafenlohr in het hart van het grootste gemengde bosgebied van Duitsland de Spessart. Het hotel is rustig gelegen op de helling boven de

Uitzicht vanaf ons balkon

Hauptstraße en heeft een enorm overdekt terras met uitzicht op het dorpje en de beboste hellingen. We hebben een mooie ruime kamer. Ons balkon biedt een uitzicht op de heuvelachtige omgeving. De streek is een prachtig wandelgebied.

We gebruiken het diner op het gezellige terras. Het eten is gutbürgerlich. De bediening is vriendelijk.

Zondag 24 juli - reisdag

Na een prima nachtrust een uitstekend ontbijt. Hierbij zwaait een gezellige en vrolijke oudere man in Lederhose de scepter. Een goed begin van de dag! Hotel-Restaurant Spechtshaardt is ons goed bevallen.

Na afgerekend te hebben, gaan we op weg naar de Romantische Straße ...

Na zo'n 45 minuten rijden vanaf Rothenbuch pakken we de Romatische Straße op bij Tauberbischofshofen.

Het is een mooie route door prachtige landschappen en leuke dorpjes.

We lunchen prima op het terras van Hotel Greifen-Post in Feuchtwangen. De route binnendoor is heel mooi, maar schiet natuurlijk niet echt op. Daarom nemen we van Feuchwangen een directere route naar ons hotel in Weilheim, die overigens voor een deel de Romantische Straße nog volgt.

Rond 16:30 uur komen we aan bij Hotel Pöltnerhof in Weilheim. Mooi hotel, prima kamer en een mooi restaurant in een verbouwde stal.

We beginnen op het terras op de lounge banken. Het diner toch maar binnen met comfortabele stoelen. Het eten is gutbürgerlich.

Na het prima ontbijt de volgende ochtend, rijden we op ons gemak binnendoor naar Großarl. Af en wat files door verkeer dat de snelweg mijdt, met name rond Irschenberg.

We lunchen in Kössen op het terras van Gasthof Erzherzog Rainer. Lilian zag in het restaurant een wand met 400 whiskeys!

Daarna rijden we in een kleine tweenhalf uur naar het ons vertrouwde Alpenklang in Großarl, waar we hartelijk worden ontvangen: heerlijk om hier weer te zijn!