Herfst 2013 - Bad Endbach (1)

Zondag 3 november

Alweer een maand geleden gingen we op zoek naar een leuk hotelletje voor een weekje: er even tussenuit in de herfstvakantie! We kwamen uit bij Hotel Heckenmühle in Bad Endbach.

Zondag rond een uur of twaalf reden we Vlaardingen uit. Het was rustig onderweg, nog even een soepje genuttigd in een Raststätte. We waren even na vieren in ons hotel. We werden zeer vriendelijk verwelkomd.

Wat ons direct op viel was dat het hotel nogal koel was ingericht. Er was wel een zitgelegenheid, maar niet bepaald gezellig, geen relaxte lounge stoelen of bank.

De route van Vlaardingen naar Bad Endbach

Ligging

Het hotel is wel mooi gelegen aan de rand van het bos. Vanuit onze kamer hebben we uitzicht op Bad Endbach en de heuvels er achter. De eerste avond prima gegeten. We waren overigens de enige gasten.

Maandag 4 november

Een beetje toeren in de omgeving. Eerst naar Herborn voor de koffie: leuk plaatsje, gezellig oud centrum. Helaas was het nogal regenachtig. Daarna naar Dillenburg, heeft één leuke straat met mooie vakwerkhuizen, verder nogal ongezellig.

Oh ja, hier liggen natuurlijk wel de roots van de Oranjes. Geluncht in Hotel Schwan, was ik al eerder geweest tijdens een korte vakantie, maar dan in het asperge-jaargetijde. Het restaurant van dit hotel was net opgeknapt. Eten was niet slecht. Daarna weer gauw weg. Helaas duurde dat wat langer dan verwacht vanwege allerlei wegwerkzaamheden rondom Dillenburg.

Echter op tijd terug in ons hotel voor een heerlijke sauna. ‘s Avonds weer een prima diner. Maar vroeg naar bed, want in het hotel is weinig te beleven.

Dinsdag 5 november

Het zou vandaag tot het middaguur droog blijven, daarom na het prima ontbijt een wandelingetje  naar Günterod.

Bad Endbach - Günterod

Een leuke wandeling door de bossen omhoog in zuidelijke richting. We komen bij een Schutzhütte waar we uitzicht hebben op Günterod. We lopen naar beneden voor een koffietent, maar waar... Gevraagd aan een bejaarde Einheimische, hij kijkt ons wat triest aan en zegt: “kein Kneipe, kein Kaffee.” Oké, dan maar ons flesje water!

We lopen via een andere weg terug naar Bad Endbach, waar we een kopje koffie drinken in Café Burk. Aan de buitenzijde een erg lelijk en slecht onderhouden pand. Maar binnen niet! Er is een zeer ruime keus uit gebak, maar we zijn sterk en nemen alleen koffie. De bediening is zeer vriendelijk, als compensatie voor de lelijkheid van het etablissement?

Op advies van het VVV gaan we lunchen in ferron -inderdaad met kleine letters geschreven- een onderdeel van het Thermalbad. De lunch was zeer goed, prima bediening.

Daarna konden we eenvoudig doorsteken naar ons hotel, waar we vanaf vier uur verwend werden met massage en pedicure ...