Route Vlaardingen - Attendorn

Zomervakantie 2018 - Attendorn

Zaterdag 21 juli

Zowel Lilian als ik hebben een druk jaar achter de rug, en zien daarom erg uit naar deze vakantie. We hebben voor het eerst in ons leven een zomervakantie geboekt via de ANWB: een 9 daagse reis naar Piedmonte in Italië. We zijn benieuwd! Wat we na die negen dagen gaan doen weten we nog niet.

We vonden het wel zo relaxed om de heenreis in een paar dagen te doen. Zo overnachten we zaterdag in Attendorn (Ebbegebirge), zondag in Lauterbach (Schwarzwald), om dan maandag aan te komen in Acqui Terme in de Piedmonte in Italië.

Zaterdagochtend vertrekken we rond 10:30 uur. Volgens 'Truus' zouden we om 14:00 uur aankomen in Attendorn, maar afgezien van het feit dat je even pauzeert onderweg waren er zowel in Nederland als Duitsland files en was bij Hünxe de snelweg afgesloten wegens asfalteringswerkzaamheden. Dus best wel veel binnendoor gereden en daarom pas rond 15:00 uur in ons hotel.

Hotel Restaurant Burg Schnellenberg is inderdaad een burcht en ligt hoog boven Attendorn. Het heeft een mooie binnenplaats met terras. We worden vriendelijk ontvangen en hebben een mooie kamer met aan twee kanten fraai en vrij uitzicht op de prachtige omgeving. Burg Schnellenberg ligt in het Ebbegebirge, waar heerlijk gewandeld kan worden. Mogelijk iets voor een korte vakantie, we zijn nu op doorreis.

Terras

's Middags nemen we een lekker wijntje op het terras, maar we worden verrast door een regenbui, waardoor we genoodzaakt  zijn binnen te gaan zitten (geen straf).

De binnenplaats

Gutbürgerlich

's Avonds dineren we in het restaurant van Burg Schnellenberg. Het ziet er allemaal pico bello uit, klassieke inrichting, tafellinnen, goede ambiance en bediening. De diner valt echter wat tegen: niet meer dan gutbürgerlich: grote porties en de kok gebruikt veel room in de gerechten.

Top!

Het ontbijt de volgende ochtend is echter perfect. Erg uitgebreid en zeer vriendelijke en opgewekte bediening!

En route ...

Na het ontbijt gaan we richting onze tweede bestemming, Wellnesshotel Basler Hof in Lauterbach in het Zwarte Woud.