Zaterdag  en zondag

Na het goede ontbijt - wat een massa gasten lopen er toch rond in zo'n Van der Valk tent - gaan we met de shuttlebus naar het centrum. Er schijnt een mat zonnetje. Maastricht, de meest buitenlandse stad van ons land, is altijd de moeite waard. De gezellige drukte van het Vrijthof met de vele terrassen, de smalle straatjes, leuke winkeltjes ...

Dreigende lucht

We maken ook nog een rondje over de bruggen en gaan dan lunchen bij Basilica op het Vrijthof. We beginnen nog droog, maar al vrij spoedig begint het te regenen en na de lunch houdt het niet meer op: stortregen.

Helaas biedt van der Valk wel een shuttlebusje naar het centrum, maar niet terug. Dan maar met de bus. In de stromende regen stappen we in de bus richting hotel. Eenmaal daar is het even droog. In onze suite genieten we -nog meer nattigheid- van een heerlijk bubblebad en de stoomkabine.

's Avonds weer een prima diner in het restaurant.  Nog één nachtje slapen en de vakantie is voorbij.

't Jagthuijs

Zondag naar huis, met een tussenstop in Ulvenhout. We lunchen er in 't Jagthuijs: heel goed! En nu het laatste stukje nog ... Thuis, ook weer fijn.

Zomervakantie 2015 - Maastricht

Vrijdag 14 augustus

Na het inladen van de dozen wijn nemen we hartelijk afscheid van Michael en zijn vrouw.

Na een vlotte reis, laatste stuk binnendoor langs de westoever van de Maas, komen we rond het middaguur aan in Maastricht. We lunchen op het ruime terras van Buitengoed Slavante. Een uitspanning met een lange - zelfs koninklijke - geschiedenis. Het is hier gezellig toeven op het grote terras.

Na de lunch inchecken bij Van der Valk. We hebben een suite op de vijfde verdieping. Inderdaad een suite. Ruim, king size bed, zitgedeelte, natte cel met bubblebad, douche/stoomcabine, airco enz.

Het uitzicht is niet bijzonder, maar in de verte zien we de skyline van Maastricht.

's Avonds eten we uitstekend in het à la carte restaurant van het hotel.