De route van Vlaardingen naar Pünderich

We rijden het hotel eerst voorbij zonder het op te merken. Als we weer terugrijden, zien we een bord met de naam van het hotel. De entree is vrij bescheiden, maar erachter blijkt een ruim hotel te liggen.

We worden vriendelijk ontvangen en krijgen de vraag of we een upgrade willen naar een grotere kamer voor € 10,00 per nacht. Vinden we prima. We krijgen nu een ruime kamer in het nieuwe gedeelte van het hotel, met blik op Marienburg aan de overzijde van de Moezel.

Na het uitpakken vinden we een prima plek op het eigenlijk nog niet geopende terras, maar dat was overigens  geen probleem, we vonden snel een plekje in de zon. Wijntje, boekje, heerlijk ...

Dinsdag 26 februari

Hé, jarig! Vandaag een dagje Trier. Hoort erbij en is altijd gezellig. We zien wel dat het hier economisch ook niet zo goed gaat: diverse winkelpanden staan leeg. Het is heerlijk weer en de koffie nuttigen we dan ook op het terras aan het marktplein.

Na de koffie slenteren we langs de vele winkels. Die leuke winkel met heel bijzonde maar ook heel gewone dingen is er ook niet meer, jammer. De lunch gebruiken we natuurlijk in Brasserie Trier: immer ein Genuß!

Woensdag

Een wandeling gemaakt vanuit Briedel, de  'Moselsteig Seitensprung Briedeler Schweiz'.

We konden de auto makkelijk parkeren aan de Moezel. Vandaar lopen we omhoog het dorp in. We bekijken nog even uitgebreid het infobord waar onze wandeling ook op staat.

Vol goede moed gaan we op weg, maar we missen een bordje, met als gevolg dat we langs de B53 het dorp weer uitlopen. Eenmaal op onze schreden teruggekeerd komen we het juiste bordje alsnog tegen. De wandeling gaat vooral door bos met af en toe een glimp van uitzicht: op een gegeven moment zien we Zell liggen aan de andere kant van de Moezel. Er zou ook nog een schitterend uitzicht komen, maar dat hebben we blijkbaar gemist. Het pad wordt op een gegeven moment steeds breder en modderiger. En maar geen uitzicht ...

Reden om de route af te breken en terug te wandelen naar het dorp. Een eetgelegenheid vinden in dit seizoen is wel een dingetje. Uiteindelijk kwamen we in het plaatsje Ediger terecht waar een zeer goed restaurant zou zijn, helaas gesloten tot Pasen. Uiteindelijk vonden we een Italiaans restaurant Ristorante - Pizzeria Da Francesco: de calamari fritti was echt goed evenals de pizza en de wijn.

's Avonds weer prima gegeten in ons hotel. De kaart is wel wat beperkt voor een langer verblijf.

Donderdag

Na het prima ontbijt een beetje rondgereden. Kwamen in Zell terecht waar we een korte maar mooie rondwandeling hebben gemaakt door de wijnvelden boven Zell met een prachtig uitzicht op de Moezel: de 'Kabertchen Weg'.

Voorjaarsvakantie 2019 - Pünderich

Maandag 25 februari

Toch nog even weg in de voorjaarsvakantie. We hebben gekozen voor Hotel.Restaurant zur Marienburg. Het hotel ligt in het plaatsje Pünderich aan de Moezel.

De reis verliep die maandag zeer voorspoedig en we kwamen 's middags bij een heerlijk zonnetje aan in Pünderich.

Kabertchen Weg

Vrijdag 1 maart

Tja, alweer 'Reisetag'. Het was een leuk weekje, prachtig weer, prima hotel, prettig personeel. Het plaatsje Pünderich stelt echter weinig voor. Mogelijk is het er in de zomer wat levendiger. Later is ons gebleken dat Pünderich ook in de zomer geen 'levendig stadje' is.